Accessibility Statement
Oświadczenie o dostępności
(Ostatnia aktualizacja: Czerwiec 2025)
Poniżej, my, Sixt Polska EURORENT Sp. z o.o. (zwana dalej "SIXT" lub "my"), informujemy o tym, w jaki sposób wdrażamy obowiązujące wymogi prawne dotyczące dostępności naszej oferty usług.
1 Podstawa prawna obowiązków informacyjnych
Niniejsze oświadczenie obejmuje obowiązki informacyjne wynikające z Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z dnia 17 kwietnia 2019 r. w sprawie wymogów dostępności produktów i usług (Europejski akt o dostępności, zwany dalej „EAA”) lub z Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (zwanej dalej „Ustawą”)
- Art. 13 (2) EAA w związku z załącznikiem V do EAA;
- Art. 4 (3) zdanie 1 EAA w związku z załącznikiem I sekcja III (b) do EAA;
- Art. 4 (3) zdanie 2 EAA Załącznik I sekcja IV (g) do EAA;
2 Dostępność usług e-commerce SIXT
a. Ogólny opis i wyjaśnienie usług oraz informacje o ich działaniu
Oferujemy funkcję rezerwacji różnych usług mobilności za pośrednictwem naszej strony internetowej i powiązanej aplikacji SIXT jako usługi w ramach elektronicznego obrotu gospodarczego. Korzystając ze strony internetowej i aplikacji SIXT, można uzyskać informacje i zarezerwować następujące usługi mobilności:
- Wynajem samochodów osobowych i ciężarowych: Wynajem samochodów osobowych i ciężarowych po wcześniejszej rezerwacji za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji SIXT.
- SIXT Share i SIXT Share 3rd Party: Po dokonaniu rezerwacji za pośrednictwem aplikacji Sixt samochody zaparkowane w określonym obszarze użytkowania można odblokować i wynająć za opłatą czasową lub kilometrową.
- SIXT+ Unlimited: Uiszczając opłatę za zobowiązanie do mobilności oraz, w określonych przypadkach opłatę wstępną, pojazd z uzgodnionej w umowie kategorii pojazdów (w tym korzyści i obejmujący określone usługi) można wziąć do używania, zwrócić i wymienić we wszystkich uczestniczących stacjach Sixt Unlimited bez dalszych opłat.
- SIXT+ auto abo: Jest to abonament samochodowy all-inclusive, w którym klienci otrzymują samochód do używania na nieokreślony okres czasu w zamian za uiszczanie miesięcznej opłaty podstawowej.
- SIXT Ride: Można zarezerwować taksówkę i usługi szofera.
Możesz dowiedzieć się więcej o usługach mobilności wymienionych na poszczególnych podstronach strony internetowej lub w sekcjach aplikacji SIXT. W szczególności można tam znaleźć informacje na temat zakresu usług, cen i wymogów dotyczących zawarcia umowy na daną usługę mobilności.
W zależności od wybranej usługi mobilności, funkcja rezerwacji umożliwia wybór konkretnego pojazdu lub określonej klasy samochodu. Po dokonaniu wyboru i sprawdzeniu dostępnych opcji, użytkownik wprowadza swoje dane osobowe (imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, dane prawa jazdy) oraz wybiera preferowaną metodę płatności.
Po sprawdzeniu danych płatność jest przetwarzana za pośrednictwem szyfrowanego połączenia. Następnie otrzymasz potwierdzenie rezerwacji na podany adres e-mail lub w odpowiednim obszarze swojego konta użytkownika na stronie internetowej lub w aplikacji SIXT.
Ponadto funkcja rezerwacji na stronie internetowej i w aplikacji SIXT umożliwia również zarządzanie rezerwacjami. Rezerwacje można przeglądać, zmieniać lub anulować w zależności od obowiązujących warunków.
Opis zgodności z dostępnością usług
Tworząc dostępność naszych usług, kierowaliśmy się wymogami prawnymi zawartymi w EAA oraz w Ustawie. Norma EN 301 549 jako europejska norma zharmonizowana oraz najnowsza wersja W3C Web Content Accessibility Guidelines (zwana dalej „WCAG”), o której mowa w tej normie, również służyły jako ich podstawa. Uwzględniając poziomy zgodności A oraz AA WCAG, podjęliśmy szereg działań mających na celu zapewnienie pełnej dostępności naszych usług.
Norma EN 301 549 i WCAG kategoryzują wymogi dostępności według czterech kryteriów: (aa.) postrzegalności, (bb.) funkcjonalności, (cc.) zrozumiałości i (dd.) solidności (w polskim i unijnym prawie określana również jako kompatybilność). Poniżej wymieniliśmy konkretne środki wdrożeniowe w ramach tych czterech obszarów wymagań:
aa. Postrzegalność (Zasada 1 WCAG)
Informacje i komponenty interfejsu użytkownika muszą być prezentowane użytkownikom w sposób, który mogą odpowiednio postrzegać. Wdrożyliśmy te wymagania za pomocą następujących środków:
- Poprawa kontrastu kolorów: Dostosowaliśmy kolory na naszej stronie internetowej i w aplikacji SIXT (wszystkie produkty z wyjątkiem Ride), aby zapewnić lepszą czytelność. Jest to szczególnie pomocne dla użytkowników z wadami wzroku.
bb. Funkcjonalność (Zasada 2 WCAG)
Elementy interfejsu użytkownika i nawigacja muszą być funkcjonalne. Wdrożyliśmy te wymagania za pomocą następujących środków:
- Poprawa funkcjonalności za pomocą klawiatury: Ułatwiliśmy poruszanie się po naszej witrynie za pomocą klawiatury, przypisując prawidłowe role i wymagane atrybuty ARIA do elementów interaktywnych, usprawniając nawigację za pomocą klawiszy tabulacji i fokusu na różnych etapach rezerwacji.
- Zmieniona struktura HTML: Dodaliśmy semantyczne elementy HTML, takie jak ul, li, input i button, aby lepiej wspierać użytkowników, którzy polegają na środkach technicznych. Ponadto elementy nagłówków na stronie (takie jak H1, H2 itp.) zostały uporządkowane, aby zachować logiczną kolejność.
- Zwiększony docelowy rozmiar dotykowy w aplikacji Sixt: Zwiększyliśmy docelowy rozmiar dotykowy dla wszystkich elementów interfejsu użytkownika do minimum 44x44 pikseli. Ta zmiana zapewnia użytkownikom łatwą interakcję z przyciskami i innymi elementami dotykowymi, zmniejszając prawdopodobieństwo przypadkowego dotknięcia i poprawiając ogólne wrażenia użytkownika.
cc. Zrozumiałość (Zasada 3 WCAG)
Przedstawione informacje i działanie interfejsu użytkownika muszą być zrozumiałe. Wdrożyliśmy te wymagania za pomocą następujących środków:
- Poprawiono opisy zdjęć: Poprawiliśmy brakujące lub nieprawidłowe opisy obrazów. Oznacza to, że użytkownicy otrzymają więcej informacji o obrazach, nawet jeśli ich nie widzą.
- Ulepszone teksty objaśniające dla elementów interaktywnych: Sprawiliśmy, że teksty objaśniające dla funkcji interaktywnych, takich jak karuzele są znacznie bardziej przejrzyste i łatwiejsze do zrozumienia. Ułatwia to użytkownikom zorientowanie się, jakie działania mogą wykonać, takie jak odtwarzanie lub wstrzymywanie pokazu slajdów.
dd. Solidność (Zasada 4 WCAG)
Maksymalizacja kompatybilności z obecnymi i przyszłymi programami użytkownika, w tym technologiami wspomagającymi. Wdrożyliśmy te wymagania za pomocą następujących środków:
- Zwiększona kompatybilność z syntezatorami mowy: Dodaliśmy znaczniki (np. atrybuty alt) i opisy do elementów, aby zapewnić, że syntezatory mowy (czytniki Text-to-Speech) mogą opisywać je użytkownikom, którzy polegają na opisach audio.
3. Dostępność usług łączności elektronicznej SIXT
Aby zapewnić dostępność dla wszystkich klientów, SIXT oferuje wiele kanałów kontaktu, które są dostosowane do różnych potrzeb. Klienci mogą skontaktować się z nami telefonicznie – co wspiera osoby z wadami wzroku, które mogą preferować komunikację werbalną zamiast formatów tekstowych.
Osobom niesłyszącym lub niedosłyszącym oferujemy kontakt pisemny za pośrednictwem poczty e-mail, a także czat na żywo dostępny zarówno na naszej stronie internetowej, jak i w aplikacji mobilnej SIXT. Aplikacja ta została zoptymalizowana pod kątem czytników ekranu, dzięki czemu umożliwia wygodny dostęp do wsparcia bezpośrednio z urządzeń mobilnych.
Dodatkowo klienci mogą skorzystać z naszych kanałów w mediach społecznościowych, które stanowią alternatywną formę kontaktu opartą na komunikacji tekstowej. Dzięki tej różnorodności form kontaktu, każdy klient może wybrać sposób komunikacji najlepiej odpowiadający jego potrzebom i preferencjom w zakresie dostępności.
4. Wewnętrzne centrum raportowania dostępności w Sixt
Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub sugestie dotyczące dostępności naszych usług, możesz w dowolnym momencie skontaktować się z naszym wewnętrznym centrum raportowania dostępności. Prosimy o kontakt pod adresem accessibility@sixt.com.